Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzikoloji ve Müzik Teorisi Anabilim Dalına bağlı Müzik Teorisi ve Kompozisyon Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Müzik Teorisi araştırmaya, çözümlemeye, yeni teoriler oluşturmaya ve bunları bir sistematik içinde bilimsel metotlarla değerlendirmeye dayalı bir alandır. Kompozisyon ise eldeki verilerden yola çıkar ve yeni eserler üretir. Yeni eser üretiminde tarihsel ve güncel teorik bilgi sahibi olmak, eldeki verileri yorumlamada ve yaratıcılık sürecinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda Müzik Teorilerinin Kompozisyon teknikleriyle ilişkilendirilerek lisansüstü düzeyde eğitimi ve öğretimi gerekmektedir. İTÜ SBE bünyesinde açılması önerilen Müzik Teorisi ve Kompozisyon yüksek lisans programı, gerek müzik teorisi gerekse kompozisyon dalında uzmanlaşacak, ulusal ve uluslararası alanda söz sahibi bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : Önceki Dönem / 2024-2025 Güz Dönemi (İkinci Başvuru)
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES şartı aranmamaktadır. Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.75/4 (70.83/100) olmalıdır. Adayların başvuru şartlarında belirtilen şu belgeleri sisteme yüklemesi gerekir: (1) Portfolyo: Adayın özgeçmiş ve çalışmalarının yer aldığı portfolyo içeriğine ait çevrimiçi link içeren bir pdf dosyası, başvuru arabirimindeki ilgili alana yüklenmelidir. Portfolyo içeriği: Teori alanında çalışanlar için teori içerikli akademik çalışmalar ve lisans bitirme çalışması; kompozisyon alanında çalışanlar için çeşitli çalgılamalarda en az üç eserlerinin notaları ve varsa kayıtları ile lisans bitirme çalışmasıdır. Link mülakat dönemi sonuna dek aktif olmalıdır.
(2) Niyet Mektubu: Adaylar, programda beraber çalışabileceği danışman öğretim üyesinden alacakları 1 (bir) adet niyet mektubunu sisteme yüklemelidir. (Niyet mektubu, başvuru sistemindeki gerekli görülen belge kısmına pdf formatında yüklenebilir.)
(3) İki adet referans mektubu.
(4) Programa başvurma gerekçesi ve çalışmak istediği konu ile ilgili niyet mektubu.
Başvuran tüm adayların başvuruda kullandıkları e-posta adreslerine yazılı sınav ve mülakatın tarih, saat ve yerleri bildirilecektir. Yazılı sınava ve mülakata katılmak zorunludur
Adayların yazılı sınav ve mülakat için ilan edilen gün ve saatlerin dışında sınava girme talepleri kabul edilmeyecektir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 9
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES is not required. Undergraduate GPA must be minimum 2.75/4 (70.83/100). Candidates must upload the following documents specified in the application requirements to the system: (1) Portfolio: A pdf file which includes the candidate\\´s curriculum vitae and an online link to the content of the portfolio containing the candidate\\´s works must be uploaded to the relevant field in the application interface. Portfolio content: For those working in the field of theory, theoretical academic studies and undergraduate graduation work; for those working in the field of composition, scores and recordings, if any, of at least three works in various instrumentation and undergraduate graduation thesis/project. The link must be active until the end of the interview period.
(2) Letter of Intent: Candidates must upload 1 (one) letter of intent from a faculty member they want to work with in the programme. (The letter of intent can be uploaded in pdf format to the required document section in the application system).
(3) Two reference letters.
(4) A letter of intent about the reason for applying to the programme and the subject they want to study.
The date, time and place of the written exam and interview will be notified to the e-mail addresses of all applicants. It is compulsory to attend the written exam and the interview
Candidates\\´ requests to take the exam other than the days and times announced for the written exam and interview will not be accepted.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 5
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
1. Yüksek Lisans programımızın mezunları müzik kuramı, müzik üretimi ve müzik düzenlemesi gerektiren alanlarda tercih edilirler.
2. Mezunlarımız üniversitelerin ilgili birimlerinde, müzik teorisi kuram ve uygulamaları ile müzik kompozisyonuna yönelik çalışmalar yapan üniversite ve kurumlarda çalışırlar.
3. Mezunlarımız araştırmaya, çözümlemeye, yeni teoriler oluşturmaya ve bunları bir sistematik içinde bilimsel metotlarla değerlendirmeye dayalı Müzik Teorisi alanı ile Kompozisyon sanatının yöntem ve tekniklerini bütünleştirerek müzik yaratımında doğru ve sağlam adımlarla ilerlerler.
4. Mezunlarımız Türkiye’nin kültürel kaynak zenginliğini yeni yarattığı müzik eserleriyle ortaya çıkarabilirler.
5. Mezunlarımız Türkiye’nin müzik teorisi alanında gereksinim duyduğu metot ve araştırmaları sahiplenerek, yeni sonuçlar ortaya çıkarabilirler.
6. Mezunlarımız müzik teorisi alanındaki uluslararası araştırmaları dilimize kazandırabilirler.
7. Mezunlarımız sahip olduğu tarihsel ve güncel teorik bilgi ile eldeki verileri yorumlamada ve yeni eser üretiminde, ulusal ve uluslararası arenada önemli görevler üstlenirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
|
Harf Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Madde 3 kapsamında belirtilmiştir.
MADDE 3- Tezli yüksek lisans programlarında:
a) Yüksek lisanstan mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3.00 olması, seminer dersi ve tez çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir. İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Madde 3 kapsamında belirtilmiştir.
b) Derslerini, seminer dersini ve tez çalışmasını başarı ile tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalaması en az 3.00 olan öğrenciler daha kısa sürede mezun olabilirler.
c) Başarısızlık veya azami sürenin dolması nedeniyle öğrencinin Üniversite ile ilişiğinin kesilmesine ilişkin işlemler Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 20.04.2016 tarihli 29690 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan “Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” ile buna bağlı olarak Üniversitemiz tarafından hazırlanmış olan yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Akademik ve sanatsal içerikli kurumlar bünyesinde (Üniversiteler, Enstitüler, Kültür Bakanlığı Toplulukları TSM-THM, Devlet Tiyatroları, Devlet Opera ve Balesi, Cumhurbaşkanlığı ve Şehir Orkestraları, Bilimsel Sertifika Programları Yürüten Çeşitli Kuruluşlar vb.) ve bağımsız müzik sektörü içerisindeki sinema, tiyatro, dans vb. ulusal ve uluslararası alanlarda nitelikli ve saygın birer uzman olarak görev yapabilirler.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2016 | 2 |
2017 | 2 |
2018 | 2 |
2019 | 2 |
2020 | 3 |
2021 | 1 |
2022 | 3 |
2023 | 3 |
Program Çıktıları
P.Ç.1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, müzik teorisi ve kompozisyon alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve bu doğrultuda alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi)
P.Ç.2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. (beceri)
P.Ç.3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
P.Ç.4 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği)
P.Ç.5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme ve sosyal ilişkileri, bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak gerek sözlü, gerekse yazılı iletişim kurabilmek ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim, iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmenin yanı sıra strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme ve bu alanda özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve /veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik)
P.Ç.8 Tezli programlarda, kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve /veya görsel olarak aktarabilme (Alana Özgü Yetkinlik)
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 P.Ç.6 P.Ç.7 P.Ç.8 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
3-Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
4-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
3-Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
4-Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
5-Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Proje süreçlerini planlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
3-Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
4-Öğrenmeyi yönlendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
3-Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
4-Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
5-Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
6-En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
3-Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı