Müzik Teknolojisi Lisans Programı



Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Müzik Teknolojisi Bölümüne bağlı Müzik Teknolojisi Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.

Program Hakkında Bilgi

Müzik Teknolojileri alanı altındaki ses tasarım ve kayıt teknolojileri, özellikle sayısal teknolojinin hızlı gelişimine paralel olarak büyük bir hızla ilerlemektedir. Müzik Teknolojisi Bölümü, bu gelişmeleri yakından takip ederek, geleneksel çalgılar üzerinde konu ile ilgili akademik çalışmalar üreterek ve İTÜ dâhilinde ses tasarımı ile müzik üretiminin geleceğine yönelik ar-ge çalışmaları yaparak, bölümün teknolojik ve akademik gelişmeler içinde yerini almasını sağlayacaktır. Öğrencilerin ulusal ve uluslar arası kongre, sempozyum ve seminerlerde sunmuş oldukları bildirilerin miktarı, öğrencilerin ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlanan makalelerinin miktarı, mezun olan öğrencilerin seçtikleri iş alanlarının istatistiği, katkıda bulundukları kayıtlı yapıt sayısı, çalışmış oldukları konser sayısı, ses tasarımına katkıda bulundukları görsel-işitsel medyaların sayısı, öğrencilerin imal edecekleri müzik aletlerinin sayısı bölümün başarı göstergesi olacaktır.


Programın web sayfası için tıklayınız.


Kayıt Kabul Şartları


2024-2025 Güz Dönemi Başvuru Duyurusu, Lisans Kayıt Kabul Esasları ve Giriş Sınavı Kriterleri



İngilizce Yeterlilik

    Bu programın öğretim dili Türkçe'dir. Öğretime başlanması için İngilizce şartı aranmamaktadır.


Mevzuat

Yönetmelikler, Yönergeler ve Senato Esasları


Akademik Takvim

Akademik Takvim


Ders Planı



Ders Bilgisi



Ders Programı



Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri

İstanbul Teknik Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi göz önünde bulundurulak ders intibak ve muafiyet işlemleri yapılmaktadır.
Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi


Program Eğitim Amaçları

• Müziğinin genel özelliklerini ve geleneksel çalgılarını müzikal ve akustik olarak yakından tanıyan öğrenciler yetiştirmek ve bu doğrultuda kazandıkları edinimleri gerek kültürümüze katkıda bulunan bilimsel araştırmalarla, gerekse profesyonel müzik ve sanat dünyalarında yürütecekleri albüm, konser, stüdyo vb. çalışmalarda ortaya koymalarını sağlamak.
• Öğrencilerin, hızla değişen dünya ile eşzamanlı olup müzik teknolojileri alanında uluslararası gelişmeleri yakinen takip etmelerini sağlarken elde ettikleri birikimleri geleneksel kültürle harmanlayabilme özelliği kazanmalarını sağlamak ve bu süreçte öğrencilerin eğitim ve kişisel gelişimi için ulusal ve uluslar arası imkânlar yaratmak.
• Öğrencilerin, yürüttükleri çalışmalar esnasında ihtiyaç duyabilecekleri bilgi alışverişini sağlayabilecekleri bir ortam hazırlamak ve bu bilimsel ve yaratıcı ortamda yeni araştırma ve teorilerin ortaya konmasını teşvik etmek.
•Ses Kayıt, Miks, Düzenleme, Mastering, Canlı İcra ve Kayıt Sistemleri, Ses Restorasyonu ve Temizleme, Değişik Ses Ortamları Arası Aktarım, Sinema-Sahne Sanatları-Çağdaş Sanat için Ses Tasarımı konularında kuramsal ve pratik bilgiye sahip mezunlar yetiştirmek.
•Ses Tasarımı alanında gereksinim duyulan bilimsel metotlara hâkim, araştırmacı özelliklere sahip, çalışmalarına yenilikçi ve yaratıcı bir perspektif ile yaklaşabilecek profesyoneller yetiştirmek,
•Konu ile ilgili yerel ve evrensel sorunlar hakkında bilgili ve bu sorunlara çözüm önerileri sunabilecek bakış açısına sahip gençler yetiştirip bu öğrencilerin gelecek nesillere ışık tutacak çalışmalarla müzik teknolojileri bilimine katkıda bulunmalarını sağlamak,
•Alanla ilgili Türkçe literatür eksikliğinin giderilmesi için çalışmalar yürütmek,
•İlgili alanlarda çalışmalar yürüten sanatçı ve akademisyenlere eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini kullanabilecekleri bir ortam sağlamak,
•Benzeri bölümlerle ulusal ve uluslararası bağlantılar kurarak ses tasarımı konusunda verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlamak,
•Ses Tasarımı ve Çalgı Yapımı alanına disiplinler-arası bir bakış ile yaklaşmak, ses kuramları hakkındaki kuramsal ve pratik tecrübeyi, çağdaş sanat, mimarlık, sinema, tıp, dil bilimleri, felsefe, antropoloji gibi alanlarda veya bu alanlarla ortak yapılacak çalışmalarda kullanıma sunmak.
•Ses Sanatı (sound art), Elektronik ve Elektro-Akustik Müzik, Ses Yerleştirmesi, Mekânsal Ses, Etkileşimli Ses İşleme ve İcra Teknolojileri gibi deneysel alanlarda kuramsal ve pratik bilgiye sahip sanatçı ve araştırmacılar yetiştirmek.
•Türk Müziği çalgılarının yapımını ve restorasyonunu gerçekleştirmesini yönünde çalışmalar yapabilen müzik aleti yapımcıları yetiştirmek.


Ölçme ve Değerlendirme

İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 20. Madde, 21. Madde, 22. Madde, 23. Madde, 24. Madde ve 25. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.

Notlar ve işaretler
MADDE 20 –
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
      a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
      b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
      c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
      ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
      d) M: Üniversite tarafından muaf tutulan dersler için kullanılan notu ifade eder. Bu dersler ağırlıklı genel not ortalamasına katılmaz.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
      a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
      b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
      c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
      ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
(4) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Harf Notu Başarı Notu
Mükemmel AA 4.00
Çok iyi üzeri BA+ 3.75
Çok iyi BA 3.50
İyi üzeri BB+ 3.25
İyi BB 3.00
Orta Üzeri CB+ 2.75
Orta CB 2.50
Yeterli üzeri CC+ 2.25
Yeterli CC 2.00
Koşullu-geçer DC+ 1.75
Koşullu-geçer DC 1.50
Koşullu-geçer DD+ 1.25
Koşullu-geçer DD 1.00
Başarısız FF 0.00
Vizesiz başarısız VF 0.00

Gözetim listesi
MADDE 21 –
(1) Aşağıda gösterilen öğrenciler gözetim listesine alınır:
      a) Birinci ve ikinci sınıfta olup herhangi bir yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 1.80’in altında olan öğrenciler,
      b) Üçüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 1.90’ın altında olan öğrenciler,
      c) Dördüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 2.00’ın altında olan öğrenciler.
(2) Gözetim listesine alınan öğrencilerin bir yarıyıldaki kredi yükü en fazla 18 olabilir. Bu öğrenciler, açıldığı takdirde, daha önce başarısız oldukları, şartlı başardıkları ve/veya ön şartlarını sağladıkları dersleri yarıyıl gözetmeksizin alabilirler. Gözetim listesinde iken ağırlıklı genel not ortalamalarını belirtilen düzeylerin üzerine çıkartan öğrenciler normal statüde öğrenimlerine devam ederler.
(3) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibariyle ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan derslerle, 17 nci maddenin ikinci ve üçüncü fıkrası uyarınca öğrencinin çekildiği dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.

Ağırlıklı genel not ortalamasının yükseltilmesi
MADDE 22 –
(1) Genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci, bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirtilen hükümler saklı kalmak koşulu ile daha önce alıp başardığı dersleri tekrar alabilir. Bu dersler için son alınan notlar geçerlidir. Öğrencinin Üniversitede aldığı derslerin bütün notları ve işaretleri öğrenim belgesinde gösterilir.
(2) Öğrenciler AA notu ile geçtikleri dersleri tekrar edemezler.

Değerlendirme
MADDE 23 –
(1) Derslere %70, laboratuvar ve atölye gibi bağımsız uygulamalı derslere en az %80 oranında devam zorunludur. Senato tarafından belirlenen ders başarı ölçme ve değerlendirme esaslarına uygun şekilde, bölümün önerisi, fakülte/konservatuvar kurulunun onayı ile belirlenerek açıklanmış olan yarıyıl içi başarı notunu ve devam koşulunu sağlayan öğrenci yarıyıl sonu sınavına girer
(2) Yarıyıl sonu sınavı yapılmayan ve sadece yarıyıl içi çalışmasına bağlı olarak başarı notu verilen dersler ilgili bölüm başkanlığı tarafından belirlenir ve ilan edilir.
(3) Yarıyıl içi başarı notu; yarıyıl içinde yapılan çalışmaların, ödevlerin, projelerin, ara sınavların, kısa sınavların ve benzeri faaliyetlerin ağırlıklı ortalamasıdır. Yarıyıl başında, dersin yarıyıl içi başarı notunun ne olacağı ve ağırlıklı hesaplama değerleri ders müfredat formu üzerinde gösterilmek zorundadır. Öğretim elemanı, yarıyıl içi başarı notlarını ve yarıyıl sonu sınavına giremeyecek öğrencilerin listesini akademik takvime göre ilan eder.
(4) Bir dersin başarı notu; yarıyıl içi başarı notu ve yarıyıl sonu sınav notunun bağıl not sistemi ile değerlendirilmesi sonucu oluşur. Hem yarıyıl içi başarı notu hem de yarıyıl sonu sınavının ders başarı notuna katkısı bölüm başkanlığı tarafından yarıyıl başında ders müfredat formu aracılığı ile ilan edilir.
(5) Bir dersin yarıyıl içi başarı koşulunu yerine getiremeyen öğrenci, bu dersten VF harf notu alır ve yarıyıl sonu sınavına giremez. Bir dersten VF harf notu alarak başarısız olan öğrenci, o dersi tekrar almak ve yarıyıl içi başarı koşullarını sağlamak zorundadır.
(6) Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olamaz. Gerekli görülen hallerde ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir.
(7) Öğrencilerin bir dersteki başarı durumunu gösteren liste, akademik takvimde ilan edilen tarihe göre öğretim elemanı tarafından açıklanır. İlgili yönetim kurulu gerektiğinde bir dersin öğretim elemanından, dersle ilgili başarı durumunu yeniden değerlendirmesini isteyebilir. Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu not dağılımlarının başarı durumu değerlendirme istatistikleri dersin öğretim elemanı tarafından ilgili bölüm başkanlığına o yarıyılın sonunda akademik takvimde ilan edilen tarihe göre teslim edilir.
(8) Ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 olan, bir yarıyıl sonunda o yarıyılda en az 18 kredi ders almış ve başarmış öğrenci ile en az sürede mezun durumuna gelmiş olan öğrenci, sadece mezun olduğu yarıyılda kredi limiti aranılmadan aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilir:
a) Yarıyıl sonu not ortalaması 3,00-3,49 arasında olan “Onur”,
b) 3,50-4,00 arasında olan “Yüksek Onur”,
öğrencisi olarak tanımlanır. Bu değerlendirmeler not belgesinde yarıyıl bazında belirtilir. Herhangi bir yarıyılda not belgesinde FF veya VF bulunan öğrenci not ortalaması yeterli olsa bile o yarıyılda “Onur” veya “Yüksek Onur” öğrencisi olamaz.”

Mazeretler
MADDE 24 –
(1) Mazeretlerin kabulü ile ilgili olarak Senato tarafından belirlenen esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, yarıyıl içi sınavlarına geçerli mazeretleri nedeniyle giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin kabul edilmesi halinde mazeret sınavına alınırlar. Öğrencilerin mazeretli sayılmasına Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak, ilgili yönetim kurulu tarafından karar verilir. Bu durumda olan öğrencilerin mazeretli olduğu yarıyıl içi sınav notu mazeret sınavından aldığı nottur.
(2) Mazeretleri nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler mazeretlerinin bitimini izleyen beş iş günü içinde ilgili fakülteye başvururlar. Geçerli mazeretlerini, Senatonun belirlediği esaslara uygun olarak belgelendiren ve mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler, yarıyıl sonu sınavlarını izleyen hafta içerisinde yapılacak yarıyıl sonu mazeret sınavına girebilirler. Mazeretlerin kabulünün takdiri ilgili yönetim kuruluna aittir.

Yarıyıl sonu sınav dönemi
MADDE 25 –
(1) Her yarıyıl sonunda bir sınav dönemi vardır. Sınav dönemi içinde ilgili yönetim kurulunca kabul edilecek nedenlerle sınavı yapılamayan dersler için o sınav dönemine süre eklenir.
(2) Arazi üzerinde yapılması gereken derslerle, sınava girme hakkı bir arazi çalışmasının sonucuna bağlı olan derslerin sınavları arazi çalışmalarının bitiminde de yapılabilir. Bitirme tasarım projesi sınavı/bitirme ödevi, yarıyıl sonu veya yaz öğretimi sonu sınav dönemlerinde veya onu izleyen hafta içinde yapılır.


Staj

Bu programda staj bulunmamaktadır.


    Mezuniyet Koşulları

İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 31. Maddesi göz önünde bulundurularak mezuniyet işlemleri yapılmaktadır.

Diploma
MADDE 11 –
(1) Üniversite tarafından verilen diplomalar Senato tarafından belirlenen yönergeye göre düzenlenir.
(2) Öğrencilere diploma verilebilmesi için, katkı payı/öğrenim ücreti ve üniversite ile ilgili tüm yükümlülüklerin yerine getirilmesi zorunludur.

Öğretimi bitirme
MADDE 31 –
(1) Kayıtlı olduğu programın öğretim planında gösterilen zorunlu derslerle, ders planında yer alan toplam krediyi sağlayacak şekilde seçmeli dersleri alan ve başaran, ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, bu Yönetmelikte belirtilen stajlar dahil, bütün çalışmaları başarmış ve aldığı kredilerin, % 100 İngilizce programında, Türkçe verilmesi zorunlu dersler hariç, tamamını İngilizce ve % 30 İngilizce programında ise en az % 30’unu İngilizce derslerden alarak tamamlamış öğrenci, öğrenimini bitirmiş/tamamlamış sayılır ve kendisine 11 inci maddede belirtilen diploma verilir. % 100 İngilizce programa yatay geçiş yapan öğrencilerin İngilizce kredisi bakımından öğrenimlerini bitirmeleri/tamamlamaları sadece geçiş yapılan programdaki dersler dikkate alınarak yapılır.
(2) Kayıtlı oldukları programlarını yukarıda belirtilen şekilde tamamlayanlara, ilgili programları, aldıkları ders, proje, laboratuvar, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarını, başarı notları ve ağırlıklı genel not ortalamasını, gözetim, iyi durum, onur ve yüksek onur listelerinde olduklarını gösteren bir öğrenim belgesi/transkript verilir. Öğrenim belgesinde, öğrencinin İngilizce alarak başardığı dersler ayrıca belirtilir.

Diploma, Diploma Defteri, Sertifika İle Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge


Kazanılan Derece ve Ünvan

Derece : Lisans    Ünvan : -


Program İstihdam Olanakları

Müzik Teknolojisi Bölümünü ses tasarımı ağırlıklı okuyan lisans programı mezunları, atıldıkları iş hayatlarında, araştırmacı, akademisyen, eğitimci, danışman vb. görevlerde bulunabilecekleri gibi özel veya devlet televizyon ve radyolarında, özel sektöre ait stüdyolarda ve konser organizasyonlarında, sinema filmi, dizi ve video oyunu alanında faaliyet gösteren prodüksiyon ve post-prodüksiyon firmalarında görev alma şansına da sahip olacaklardır. Çalgı yapım ağırlıklı bitiren mezunlar Devlet Koroları, TRT, devlet operaları luthier kadrolarında istihdam edilebilecekleri gibi, kendi özel atölyelerini kurabilirler. Hızla büyüyen sektör, alanındaki gelişmeleri takip eden yenilikçi ve yetkin çalışanlara ihtiyaç duymaktadır.


Mezun Sayısı

Mezun bulunmamaktadır.


Program Çıktıları

P.Ç.1 Ses kayıt, miks, düzenleme, mastering, canlı icra ve kayıt sistemleri, ses restorasyonu ve temizleme, sinema-sahne sanatları-çağdaş sanat için ses tasarımı konularında kuramsal ve pratik bilgiye sahip mezunlar yetiştirmek.
P.Ç.2 Ses Tasarımı alanında gereksinim duyulan bilimsel metotlara hakim, araştırmacı özelliklere sahip, çalışmalarına yenilikçi ve yaratıcı bir perspektif ile yaklaşabilecek profesyoneller yetiştirmek.
P.Ç.3 Konu ile ilgili yerel ve evrensel sorunlar hakkında bilgili ve bu sorunlara çözüm önerileri sunabilecek bakış açısına sahip gençler yetiştirip bu öğrencilerin gelecek nesillere ışık tutacak çalışmalarla müzik teknolojileri bilimine katkıda bulunmalarını sağlamak,
P.Ç.4 Alanla ilgili Türkçe literatür eksikliğinin giderilmesi için çalışmalar yürütmek,
P.Ç.5 İlgili alanlarda çalışmalar yürüten sanatçı ve akademisyenlere eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini kullanabilecekleri bir ortam sağlamak,
P.Ç.6 Benzeri bölümlerle ulusal ve uluslararası bağlantılar kurarak ses tasarımı konusunda verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlamak,
P.Ç.7 Ses Tasarımı ve Çalgı Yapımı alanına disiplinler-arası bir bakış ile yaklaşmak, ses kuramları hakkındaki kuramsal ve pratik tecrübeyi, çağdaş sanat, mimarlık, sinema, tıp, dil bilimleri, felsefe, antropoloji gibi alanlarda veya bu alanlarla ortak yapılacak çalışmalarda kullanıma sunmak.
P.Ç.8 Ses Sanatı (sound art), Elektronik ve Elektro-Akustik Müzik, Ses Yerleştirmesi, Mekansal Ses, Etkileşimli Ses İşleme ve İcra Teknolojileri gibi deneysel alanlarda kuramsal ve pratik bilgiye sahip sanatçı ve araştırmacılar yetiştirmek
P.Ç.9 Türk Müziği çalgılarının yapımını ve restorasyonunu gerçekleştirmesini yönünde çalışmalar yapabilen müzik aleti yapımcıları yetiştirmek.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi

P.Ç.1
P.Ç.2
P.Ç.3
P.Ç.4
P.Ç.5
P.Ç.6
P.Ç.7
P.Ç.8
P.Ç.9
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal)
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı)
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği
1-Kendi çalışmalarını sorgular.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1-Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
4-Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik
1-Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
2-Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
3-Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
4-Estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9


Kalite ve Akreditasyon Sorumlusu

Dr. Öğr. Üyesi Tunç Buyruklar
E-mail: buyruklara@itu.edu.tr
Web: https://research.itu.edu.tr/tr/persons/buyruklara


Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Can Karadoğan
E-mail: karadoganc@itu.edu.tr
İş Telefonu:
Web: https://research.itu.edu.tr/tr/persons/karadoganc