Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Çevre Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Çevre Biyoteknolojisi Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Çevre Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı, Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans düzeyinde 100% İngilizce eğitim vermektedir.
Biyoteknoloji belirli bir amaca yönelik ürün ve prosesler geliştirmek veya varolanları modifiye etmek yoluyla biyolojik sistemlerde yaşayan organizmalar veya türevlerini kontrollü ortamlarda kullanan bir bilim dalıdır. Çevre Biyoteknolojisi, mikrobiyal ekosistemlerin kontrollü olarak nasıl çalıstıklarını anlayabilmek için; mühendislik yaklaşımıyla birlikte mikrobiyoloji, moleküler biyoloji ve kimya ile bütünleşik çalışmaktadır. Bu bilimdalı mikroorganizma topluluklarının davranışlarını ve özellikle bakteriyel metabolizmayı farklı çevresel ortamlarda incelemek suretiyle alıcı ortamlardaki doğal ve yapay sistemlerin yapısal özelliklerini daha iyi anlamak ve yorumlamak imkanını sağlamaktadır. Elde edilen bu bilgiler çevre problemlerinin çözümünde etkin bir rol oynamaktadır. Çevre biyoteknolojisi; su, atıksu, sediment, veya topraktan kirleticilerin uzaklaştırılması, yenilenebilir kaynaklardan yararlanılması, çevredeki kirleticilerin veya patojenlerin algılanması ve tehlikeli patojenlere karşı halkın korunması gibi başlıca görevleri kapsamaktadır.
Çevre Biyoteknolojisi, geleceğin çevre bilim adamlarını yetiştiren, multidisipliner bir yaklaşım ile çevresel problemleri çözen Türkiye'nin önde gelen bir yüksek lisans programıdır. Bu program kapsamında, ulusal ve uluslararası boyutta çevre problemlerine bilimsel esaslara dayalı teknolojik olarak uygulanabilir çözümler üretilmesi ve nitelikli bilim insanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Çevre Biyoteknolojisi pratikte önemli problemleri çözmek için gerekli araçları sağlayan multidisipliner ve uluslararası bir platformdur.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Çevre Biyoteknoloji Yüksek Lisans Programı, Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans düzeyinde 100% İngilizce eğitim vermektedir.
Biyoteknoloji belirli bir amaca yönelik ürün ve prosesler geliştirmek veya varolanları modifiye etmek yoluyla biyolojik sistemlerde yaşayan organizmalar veya türevlerini kontrollü ortamlarda kullanan bir bilim dalıdır. Çevre Biyoteknolojisi, mikrobiyal ekosistemlerin kontrollü olarak nasıl çalıstıklarını anlayabilmek için; mühendislik yaklaşımıyla birlikte mikrobiyoloji, moleküler biyoloji ve kimya ile bütünleşik çalışmaktadır. Bu bilimdalı mikroorganizma topluluklarının davranışlarını ve özellikle bakteriyel metabolizmayı farklı çevresel ortamlarda incelemek suretiyle alıcı ortamlardaki doğal ve yapay sistemlerin yapısal özelliklerini daha iyi anlamak ve yorumlamak imkanını sağlamaktadır. Elde edilen bu bilgiler çevre problemlerinin çözümünde etkin bir rol oynamaktadır. Çevre biyoteknolojisi; su, atıksu, sediment, veya topraktan kirleticilerin uzaklaştırılması, yenilenebilir kaynaklardan yararlanılması, çevredeki kirleticilerin veya patojenlerin algılanması ve tehlikeli patojenlere karşı halkın korunması gibi başlıca görevleri kapsamaktadır.
Çevre Biyoteknolojisi, geleceğin çevre bilim adamlarını yetiştiren, disiplinler arası bir yaklaşım ile çevresel problemleri çözen Türkiye'nin önde gelen bir yüksek lisans programıdır. Bu program kapsamında, ulusal ve uluslararası boyutta çevre problemlerine bilimsel esaslara dayalı teknolojik olarak uygulanabilir çözümler üretilmesi ve nitelikli bilim insanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Çevre Biyoteknolojisi pratikte önemli problemleri çözmek için gerekli araçları sağlayan disiplinler arası ve uluslararası bir platformdur.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2024-2025 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 06.12.2024 09:00:00 - 03.02.2025 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 70 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 675, yeni sistem GRE Quantitative minimum 153 , GMAT minimum 500). Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.2/4 (58/100) olmalıdır.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 15
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 70 (old system GRE Quantitative minimum 675, new system GRE minimum 153 , GMAT minimum , GMAT minimum 500). Undergraduate GPA must be minimum 2.2/4 (58/100).
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 5
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Çevre Biyoteknolojisi Yüksek Lisans Programı kapsamındaki dersler gündüz saatlerinde yapılmakta olup, tüm öğrenciler tam zamanlı olarak programa kayıtlıdır. İkinci öğretim, uzaktan veya web tabanlı eğitim sunmamaktadır. Ancak, üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenen bazı dersler çevrimiçi olarak İTÜ'de verilmektedir.
İTÜ'deki eğitim dönem sistemi üzerine kuruludur ve her akademik yıl, Güz ve Bahar dönemleri ile isteğe bağlı olarak Temmuz-Ağustos aylarını kapsayan Yaz Okulundan oluşur. Güz ve Bahar dönemleri, final sınavlarına ayrılan iki hafta hariç, her biri 14 haftadır. Yaz Okulu dersleri genellikle öğrenci talebine ve bölüm onayına bağlı olarak sunulmaktadır. Bu dersler, haftalık ders saatlerinin artırıldığı yoğun bir programla yedi hafta (bazı durumlarda beş ila altı hafta) süresince verilmektedir.
Çoğu derste eğitim araçları web tabanlı araçlarla geliştirilmiştir. İTÜ, akademisyenler ve öğrenciler için elektronik bir öğretim ve öğrenim ortamı sağlayan “NINOVA” adlı web tabanlı bir e-öğrenme platformunu desteklemektedir. Öğrenciler, derslerine ait ödevlere, duyurulara, yoklama bilgilerine, ders kaynaklarına ve tartışma panolarına erişebilirler. Ayrıca, platform üzerinden çevrimiçi ders oturumlarına (örn. Zoom veya Teams) ait bağlantılara ulaşabilir ve duyurular otomatik olarak öğrencilerin e-posta adreslerine iletilir.
Çevre Biyoteknolojisi Yüksek Lisans Programı kapsamındaki dersler, ağırlıklı olarak Ayazağa Kampüsü'ndeki İnşaat Fakültesi binasında yapılmaktadır. Ancak, isteyen öğrenciler bazı seçmeli derslerini diğer yüksek lisans ve doktora programlarından alma imkanına sahiptirler. Bu durumdaki öğrenciler, Ayazağa Kampüsü'nün yanı sıra Gümüşsuyu, Taşkışla ve Tuzla kampüslerinden de ders alabilmektedir.
Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Yeniliklere açık, dinamik ve multi-disipliner bir yapıya sahip olan Çevre Biyoteknolojisi Yüksek Lisans programının eğitim amaçları aşağıdaki gibidir:
• Bilinçli, üretken, yaratıcı yüksek mühendisler ve araştırmacılar yetiştirmek
• Türkiye’nin uluslararası bilimsel platformdaki prestijine ve evrensel bilime katkıda bulunmak.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ndeki koşullar uygulanmaktadır. Bakınız:http://www.sis.itu.edu.tr/
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Çevre biyoteknolojisi uzmanları özel ve kamu akademik araştırma merkezlerinde, özel şirketlerde ve kamu kurumlarında çalışabilirler.
Çevre biyoteknolojisi uzmanları, çevreye zarar vermeyen güvenli ürünleri geliştirirler ve çevresel iyileştirme için mikrobiyal sistemler üzerinde araştırma yaparlar. Bu sebep ile akademik araştırma yapan özel kurum ve kuruluşlar Çevre biyoteknolojisi uzmanlarının başlıca çalışma alanıdır. Üniversiteler ve üniversiteler tarafından istihdam edilenler araştırma ve öğretim yapmakta ve yürütmektedir. Akademik araştırma merkezlerine ek olarak, çevre biyoteknologları kimyasal, kâğıt, enerji, gıda ve tekstil endüstrileri de dâhil olmak üzere çok çeşitli endüstriler için çalışabilirler.
Çevre biyoteknolojisi uzmanları, özel sektörde biyoremediasyon hizmetleri sunan şirketler için veya üretim sektöründeki müşterilerle çevre danışmanlık şirketleri için çalışabilirler. Ayrıca, biyoyakıt şirketleri için araştırma ve geliştirme ile ilgilenebilirler.
Bu profesyoneller arazi yönetimi, su yönetimi ve restorasyon ile ilgili kamu kurumlarında da çalışabilirler.
Çevre biyoteknolojisi uzmanları genellikle saha ve laboratuvar çalışmaları yapar. Açık havada bir sahayı test etmek ve değerlendirmek veya düzeltme sürecini denetlemek için zaman harcayabilirler.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2013 | 7 |
2014 | 6 |
2015 | 8 |
2016 | 4 |
2017 | 5 |
2018 | 2 |
2019 | 7 |
2020 | 4 |
2021 | 4 |
2022 | 5 |
2023 | 7 |
Program Çıktıları
PÇ1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
PÇ2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
PÇ3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri
PÇ4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
PÇ5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
PÇ7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÇ8 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
PÇ9 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
PÇ10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
PÇ11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
PÇ12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
PÇ13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
PÇ14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
PÇ15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
PÇ16 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı