Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Jeoloji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Jeoloji mühendisliği Yüksek Lisans Eğitimi, 16 Ocak 2014 tarih ve 28884 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitimi ve Öğretim Yönetmenliğine uygun olarak Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından yürütülür. Bu Yönetmelik kapsamında yürütülen tezli yüksek lisans programı, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerine yönelik olarak lisansüstü eğitim ve öğretime ilişkin hükümleri kapsar. Jeoloji Mühendisliği Yüksek Lisans programları, Lisansüstü Eğitim Öğretim Enstitülerinin Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliğinin 7. maddesinde belirtildiği gibi enstitü anabilim dalları ile aynı adları taşır.
Jeoloji Mühendisliği yüksek lisans programı; bir yükseköğretim kurumundan jeoloji lisans diploması ya da buna eşdeğer bir derece almış olanların, bu eğitim üzerine yapacakları öğretim, bilimsel araştırma, uygulama etkinlikleri ve tez çalışmasını kapsar. Tezli yüksek lisans programı; Enstitü Yönetmenliğine uygun olarak, Türkçe -İngilizce dillerinde yapılır. Her yarıyıl verilecek dersler ve bu dersleri vermek üzere görevlendirilecek öğretim elemanları; program yürütme kurulu tarafından belirlenerek, enstitü anabilim dalına sunulur. Enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi, ilgili idari birimin onayı ile enstitü yönetim kurulunca karara bağlanır ve ilan edilir. Öğrencilerin danışmanları tarafından açılan ve tez çalışmasına yönelik olan uzmanlık alan dersleri de aynı yöntemle, ancak kredisiz olarak açılır.
Jeoloji Mühendisliği Yüksek lisans programı, sekiz adet dersten az olmamak kaydıyla en az yirmi dört kredilik dersler ile kredisiz dersler, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programını tüm öğrencilik haklarına sahip olarak azami tamamlama süresi üç yıldır.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Jeoloji Mühendisliği Lisansüstü Programı üniversitenin köklü yerbilimleri geleneğini sürdürmektedir. Program, kurulduğu günden bu yana jeoloji biliminin tüm alt disiplinlerini kapsayan güçlü bir araştırma ve eğitim altyapısı oluşturmuş; bugün itibarıyla 39 öğretim üyesi ve 27 öğretim üyesi yardımcısından oluşan geniş akademik kadrosu ile Türkiye’nin en kapsamlı Jeoloji Mühendisliği bölümlerinden biri haline gelmiştir. Bu kadronun sahip olduğu bilimsel birikim ve deneyim, ulusal ve uluslararası ölçekte çok sayıda büyük ölçekli araştırma projesi ile desteklenmekte olup, bölümde halen çok sayıda disiplinler arası proje yürütülmektedir. Lisansüstü öğrenciler, bu projelere doğrudan katılabilmekte; hem araştırma deneyimi kazanmakta hem de tez çalışmalarını bu projeler kapsamında gerçekleştirebilmektedir.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2025-2026 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 10.11.2025 09:00:00 - 26.01.2026 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 65 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 652, yeni sistem GRE Quantitative minimum 152 ). Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.5/4 (65/100) olmalıdır. Tüm Mühendislikler, Antropoloji, Arkeoloji, Biyoloji, Coğrafya, Fizik, İstatistik, Kimya, Matematik, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Orman Mühendisliği, Ziraat Mühendisliği mezunları başvurabilir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 20
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 65 (old system GRE Quantitative minimum 652, new system GRE minimum 152 ). Undergraduate GPA must be minimum 2.5/4 (65/100). Graduation must be All Engineering, Anthropology, Archaeology, Biology, Geography, Physical, Statistics, Chemistry / Kimya, Mathematic, Molecular Biology and Genetics, Forest Engineering, Agriculture Engineering.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 10
Yatay Geçiş Kontenjanı : 5
Tüm Dönemlere Ait Kontenjan ve Şartlar İçin Tıklayınız. Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları
Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Jeoloji Mühendisliği Yüksek Lisans Programı kapsamındaki dersler, tam zamanlı öğrencilere yönelik olarak yürütülmekte olup eğitim gündüz saatlerinde gerçekleştirilmektedir.
İTÜ’de eğitim yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir. Her akademik yıl, Güz ve Bahar dönemlerinden oluşmaktadır. Güz ve Bahar dönemlerinin her biri, final sınavları için ayrılan iki hafta dışarıda bırakıldığında 14 haftalık ders süresine sahiptir.
Jeoloji Mühendisliği lisansüstü dersleri ağırlıklı olarak İTÜ Ayazağa Kampüsü, Maden Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü’nde ve ilgili laboratuvarlarda yürütülmektedir. Bu kapsamda öğrenciler; ince kesit laboratuvarı, XRD laboratuvarı, mineral hazırlama laboratuvarı, jeokimya laboratuvarı, jeomikrobiyoloji laboratuvarı, kaya mekaniği ve indeks laboratuvarı ve mikroskopi odalarını kullanma imkanına sahiptir. Laboratuvar uygulamaları, arazi çalışmaları ve jeolojik modelleme faaliyetleriyle birlikte yürütülerek bütünsel bir öğrenme ortamı oluşturulmaktadır.
Ders ve uygulamalarda kullanılan öğrenme materyallerinin önemli bir bölümü web tabanlı araçlarla desteklenmektedir. İTÜ, öğrenciler ve akademisyenler için NINOVA adlı e-öğrenme platformunu sağlamaktadır. Öğrenciler bu platform üzerinden ders materyallerine, duyurulara, ödevlere, ders kaynaklarına, yoklama bilgilerine ve tartışma panolarına erişebilmektedir.
Jeoloji Mühendisliği lisansüstü öğrencileri, bölüm dışındaki yüksek lisans ve doktora programlarından da ders seçebilme olanağına sahiptir. Bu doğrultuda öğrenciler yalnızca Ayazağa Kampüsü ile sınırlı kalmayıp, dersin açıldığı programa bağlı olarak Gümüşsuyu, Maslak, Taşkışla ve Tuzla kampüslerinde de ders alabilmektedir.
Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Programın eğitim ve araştırma amacı; jeolojinin temel ve uygulamalı alanlarında mineraloji-petrografi, jeokimya, ekonomik jeoloji, enerji hammaddeleri, mühendislik jeolojisi, hidrojeoloji, çevre jeolojisi, tektonik, stratigrafi, sedimantoloji, doğal afetler gibi geniş bir yelpazede uzmanlaşmış, analitik düşünebilen, bilimsel etik sahibi, problem çözme becerileri gelişmiş araştırmacılar yetiştirmektir. Program, öğrencilerin hem alanla ilgili ileri teorik bilgiye hem de modern laboratuvar ve saha tekniklerine hakim olmasını hedefler. Öğrenciler bu kapsamda hem bölüme ait modernize edilmiş laboratuvarlarda hem de farklı kurumlarla işbirliği içinde yürütülen saha çalışmalarında aktif rol alırlar.
Akademik kadro, yurtiçi ve yurtdışındaki üniversiteler, araştırma merkezleri ve endüstriyel kurumlarla güçlü ilişkiler sürdürmekte; uluslararası bilim insanlarının katılımıyla her yıl çok sayıda seminer, çalıştay ve akademik etkinlik düzenlenmektedir. Bu kapsamda lisansüstü öğrenciler, küresel ölçekte jeoloji araştırmalarına katılım imkânı bulmakta; güncel bilimsel gelişmeleri takip ederek uluslararası projelerde deneyim kazanabilmektedir. Ayrıca Erasmus+ ve benzeri değişim programları sayesinde öğrenciler, dünyanın farklı üniversitelerinde araştırma yürütme ve akademik deneyim kazanma fırsatına sahiptir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
| Mükemmel |
AA |
4.00 |
| Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
| Çok iyi |
BA |
3.50 |
| İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
| İyi |
BB |
3.00 |
| Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
| Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
| Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
| Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
| Başarısız |
FF |
0.00 |
| Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 4 yarıyıl olup, program en çok 6 yarıyılda tamamlanır.
Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde programın öngördüğü başarı koşullarını/ ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Tez sınavında başarılı olan ve diğer koşulları sağlayan öğrenci, gerekli düzeltmeleri de tamamladıktan sonra Senatonun belirlediği tez yazım kılavuzuna göre yazılmış ve ciltlenmiş bir kopya yüksek lisans tezini ve tezin iki elektronik kopyasını tez danışmanının kabul yazısıyla birlikte tez sınavına giriş tarihinden itibaren 1 ay içinde enstitüye teslim eder. Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Üniversite ile ilişiği kesilir.
Yüksek lisanstan mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3.00 olması, seminer dersi ve tez çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir.
Ders Yükü
Tezli yüksek lisans çalışmaları için en az 120 AKTS kredisi gereklidir.
Dersler
Öğrenci yüksek lisans öğrenimi süresince almak zorunda olduğu toplam ders kredisinin;
En az %50’sini zorunlu derslerden almalıdır.
En az %30’unu İngilizce derslerden almalıdır.
Mühendislik programlarına kayıtlı yüksek lisans öğrencileri en az bir matematik dersi almalıdır.
Her öğrenci en az bir seminer dersine kayıt olmalı ve en az bir sunuş yapmalıdır. Seminer koordinatörü öğrencileri devam bakımından değerlendirir. Öğrenciler seminer dersine en erken, öğrenimlerinin ikinci yarıyılında kayıt yaptırabilirler.
Uzmanlık alan dersleri tez aşamasındaki yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlik öğrencileri için danışmanları tarafından açılan kredisiz derslerdir. Danışman, yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlik öğrencileri için biri yüksek lisans uzmanlık alan dersi ve diğeri doktora/sanatta yeterlik uzmanlık alan dersi olmak üzere iki ayrı uzmanlık alan dersi açar. Bir danışman farklı enstitülerde danışmanlık yapıyor olsa dahi her yarıyıl bir yüksek lisans ve bir doktora/sanatta yeterlik uzmanlık alan dersinden fazlasını açamaz.
Tez kaydı yaptıran öğrenci, danışmanı tarafından açılan bu derslere de kayıt yaptırmak zorundadır. Bu dersler yıl boyunca ve akademik yarıyıllardan bağımsız olarak teze kayıtlı öğrencilerin mezuniyetine kadar devam eder.
Derslerini, seminer dersini ve tez çalışmasını başarı ile tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalaması en az 3.00 olan öğrenciler daha kısa sürede mezun olabilirler.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel sektörde uzmanlık alanlarıyla ilgili konularda çalışabilmekte ve kendilerine ait bir firma kurarak mühendislik hizmetleri verebilmektedirler.
Kamu Kurum ve Kuruluşları
Maden Tetkik Arama Genel Müdürlüğü (MTA).
Türkiye Kömür İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TKİ).
Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü (EÜAŞ).
Türkiye Petrolleri A.Ş. Genel Müdürlüğü (TPAO).
T.C. Başbakanlık Afet Acil Durum Yönetimi Müdürlüğü (AFAD).
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ).
Karayolları Genel Müdürlüğü (TCK).
Devlet Demir Yolları (TCDD)
Devlet Liman ve Hava Meydanları Genel Müdürlüğü (DLH)
Üniversitelerin İlgili Birimleri.
Ulusal ve Uluslararası Araştırma Enstitüleri.
Bakanlıklar (Enerji ve Tabii kaynaklar, Ulaştırma-Denizcilik ve Haberleşme, Orman ve Su işleri, Çevre ve Şehircilik vb.). ve Taşra Teşkilatları.
Belediyelerin İlgili Birimleri.
İl Özel İdareleri.
İlbank
Özel Sektör Kuruluşlar
Lisansüstü programlardan mezun olanlar aşağıda sıralanan konularda planlama, araştırma, projelendirme, uygulama ve izleme aşamalarında görev alırlar;
Yeraltı kaynaklarının araştırılması ve işletilmesi,
Metalik,
Endüstriyel hammadde,
Enerji,
Blok-kırma taş üreticileri,
Mekansal planlamaya yönelik jeolojik-jeoteknik araştırmalar, mikro bölgelendirme, yerleşime uygunluk çalışmaları.
Depremsellik araştırmaları,
Aktif tektonik
Mühendislik yapılarının projelendirilmesi (master plan, fizibilite ve kati), uygulanması ve izlenmesi,
Yeraltısularının araştırılması ve mühendisliği,
Sıcak ve Mineralli sular,
Jeotermal enerji,
Çevresel etki değerlendirmesi (ÇED raporları)
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri (Son Beş Yıl)
| Yıl | Mezun Sayısı |
| 2020 | 7 |
| 2021 | 9 |
| 2022 | 12 |
| 2023 | 18 |
| 2024 | 12 |
Program Çıktıları
PÇ1 Lisans düzeyi yeterliliğine dayalı olarak, Jeoloji Mühendisliği ile ilişkili kuramsal ve tasarıma yönelik temel bilgileri kullanabilme uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve çok boyutlu olarak derinleştirebilme, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek değerlendirebilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
PÇ2 Kendi alanıyla ilişkili bilgiyi uygulamadaki beklentileri göz önüne alarak problemin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, disiplinler arası işbirliği ve etkileşimleri kavrayabilme
PÇ3 İleri araştırma tekniklerini kullanarak yeni ve stratejik yaklaşımlar geliştirme, karmaşık problemlerin çözümünde sorumluluk alabilme
PÇ4 Güncel mesleki bilgilere erişme, sorgulayıcı bir yaklaşımla irdeleme, ilişkilendirme ve değerlendirebilme, araştırma ve öğrenmede yönlenebilme uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
PÇ5 Jeoloji Mühendisliği ile ilişkili sorunların çözümlenmesi için gerekli ortamlarda bulunma ve üst düzeyde görev alabilme; Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir gözle irdeleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilme.
PÇ6 Yerbilimleri ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ7 Jeoloji Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bilimsel ve etik değerleri gözeterek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki guruplara uluslar arası platformlarda mesleğin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte güncel bilişim ve iletişim teknolojisini kullanarak yazılı, sözlü veya görsel olarak etkili biçimde sunabilme ve bilimsel ortamlarda savunabilme.
PÇ8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
|
| BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
| BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 |
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 |
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı