Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalına bağlı Proje ve Yapım Yönetimi Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
“Proje ve Yapım Yönetimi” ya da diğer yaygın adıyla “İnşaat Projeleri Yönetimi” tüm dünyada Mimarlık-Mühendislik-İnşaat sektöründe etkin bir şekilde uygulanmakta olan bir uzmanlık ve bağımsız bir meslek alanıdır. Proje ve Yapım Yönetimi, aynı zamanda uzun bir dizi bilimsel çalışma ve tartışmaya dayanan yerleşik bir akademik araştırma alanı olup; alanda global ölçekte çok sayıda lisans, yüksek lisans ve doktora programı bulunmaktadır.
İstanbul Teknik Üniversitesi’nde 1975’ten beri varlığını sürdüren Proje ve Yapım Yönetimi lisansüstü programı, proje ve yapım yönetimi bilgi alanlarının yer aldığı lisans ve lisansüstü programında eğitim veren, alanında uzmanlaşmış program akademik kurulu tarafından yüksek lisans ve doktora düzeylerindeki güncel derslerle yürütülmektedir.
Program, Mimarlık-Mühendislik-İnşaat sektöründe proje ve yapım yönetimi alanında uzmanlaşmak isteyen Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği bölümü mezunlarını hedeflemektedir. Program kapsamında gerek yurt içindeki gerekse yurt dışındaki akademik ve sektör temsilcileri ile güçlü ilişkiler ve işbirlikleri kurulmaktadır.
İTÜ Proje ve Yapım Yönetimi programı, dinamik ve sürekli gelişim gösteren Mimarlık-Mühendislik-İnşaat sektörünün projelerine liderlik etmek için, projenin yaşam döngüsü boyunca birlikte çalıştığı çok organizasyonlu ekipleri yönetecek teknik becerilere ve vizyona sahip, projeye bütünsel yaklaşabilen, sektörün dinamik süreçlerini takip edebilen ve çeşitli proje yönetimi araç ve tekniklerini kullanabilecek yöneticiler yetiştirmektedir.
Program, 2000 yılından bu yana “Proje ve Yapım Yönetimi” adı altında İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’ne (eski adıyla İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü) bağlı tezli bir yüksek lisans programı olarak eğitim vermeyi sürdürmektedir. Proje ve yapım yönetimi alanının dünyadaki gelişmeler paralelinde ülkemizde de hızla gelişmesi, bu alanda oluşan nitelikli araştırmacı ve öğretim üyesi talebinin yanı sıra sektör paydaşlarından gelen ve giderek artan talebin karşılanmasının önem kazanmasıyla beraber 2016 yılında “Proje ve Yapım Yönetimi” doktora programı eğitim vermeye başlamıştır.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Proje ve yapım yönetimi uzmanlık alanı, Mimarlık-Mühendislik-İnşaat sektöründe uzun yıllardır gerçekleştirilen bir faaliyet ve bilimsel bir araştırma alanıdır. Proje ve yapım yönetimi profesyonelleri, yapı yapma kararının verilmesini izleyen tüm tasarım ve yapım evrelerinde proje paydaşları arasında eşgüdüm sağlayarak; süre, maliyet ve kalite temel ölçütleri doğrultusunda planlama, organizasyon, yürütme ve denetleme faaliyetlerini gerçekleştirir.
Proje ve Yapım Yönetimi doktora programında gerçekleştirilen çalışmaların odak araştırma alanı yapım projeleri yönetimidir. Alanın zorlu ve güncel konularını yakından çalışarak global inşaat endüstrisine katkıda sağlamayı hedef alan araştırmalar; programın deneyimli kadrosunun sektörle işbirliği içerisinde olduğu bir yaklaşımla, teori ve pratik ilişkisinin kuvvetli kurgulandığı çok çeşitli alanlarda sürdürülmektedir.
-Yapım Projeleri Yönetimi
-Maliyet Yönetimi
-Süre Yönetimi
-Kalite Yönetimi
-Sözleşme Yönetimi / Sözleşme İdaresi
-Risk Yönetimi
-Yapım Firmaları Yönetimi
-Uluslararası İnşaat Projeleri Yönetimi
-Örgütsel Davranış ve İnsan Kaynakları Yönetimi
-Yönetim ve Organizasyon
-Yapım Yönetiminde Karar Verme
-Yapım Yönetiminde Enformasyon Teknolojileri
-Yapı Enformasyon Modellemesi (BIM)
-Yapım Projelerinde İhale ve Sözleşmeler
-Yapım Projelerinde Anlaşmazlıklar ve Anlaşmazlık Çözüm Yöntemleri
-Yapım Ekonomisi
-Şantiye Yönetimi
-İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği
-Yapım Projelerinde Sürdürülebilirlik
-Tesis Yönetimi
-İletişim Yönetimi
-Paydaş Yönetimi
-Stratejik Yönetim
-Yalın Yönetim
-Tedarik Zinciri Yönetimi
-Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2025-2026 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 10.11.2025 09:00:00 - 16.01.2026 17:00:00
2025-2026 Bahar Dönemi T.C. Vatandaşı Adaylar İçin kontenjan açılmamıştır.
2025-2026 Bahar Dönemi Uluslararası aday öğrenciler için kontenjan açılmamıştır. Tüm Dönemlere Ait Kontenjan ve Şartlar İçin Tıklayınız.
Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Program, proje ve yapım yönetimi konu alanlarında teori ve uygulamayı bütünleştiren zengin bir yapıda tasarlanmıştır. Program; sınıf içi dersleri, güncel uygulamalar ve sektörle iş birliği içindeki proje çalışmalarını kapsayan çok yönlü bir eğitim yaklaşımı sunar.
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Proje ve Yapım Yönetimi Lisansüstü Programları mezunlarının kazanacağı bilgi ve beceriler arasında, proje yaşam döngüsü süreçlerini, yönetim ve organizasyon ilkelerini anlayabilme; proje teslim yöntemlerine hakim olma ve proje katılımcıları arasındaki ilişkileri yönetebilme, proje ve yapım planlaması ve programı yapabilme, süre ve maliyet kontrolü yapabilme; yapımda kaliteyi planlayabilme ve kontrol edebilme; ihale dosyası hazırlayabilme ve teklif değerlendirme; yapım sözleşmeleri ve şartnamelerini yönetebilme; malzeme, ekipman ve insan kaynakları planlayabilme yer almaktadır.
Proje ve yapım yönetimi bilgi alanlarında donanımlı birer yönetici olarak yetişen mezunlar; iletişim, sunum ve problem çözme yetenekleri ile birlikte, birçok bilgi ve beceriye sahip olabilmektedir:
-Bir araştırmayı planlayıp yürütme, sonuçlandırma ve tekrarlama becerisiyle mesleki alanda çağdaş gelişmelere dair derinlemesine bilgiye sahip olma ve mevcut bilgilerin uygulamada kullanabilme
-Bir araştırma konusunda mevcut bilgilere ulaşma, araştırma yönünde yoğunlaşma ve bilgileri sınıflandırıp kullanarak sonuçları bilimsel rapor haline getirebilme, sunmak ve savunabilme
-Grup ve bireysel araştırma ve çalışma etiğini, disiplinini ve kültürünü edinmiş olarak etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
-Mimarlık-Mühendislik-İnşaat sektöründeki güncel sorunlara ve gelişmelere yanıt olacak çağdaş yönetim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak raporlama ve dokümantasyon yapabilme
-Disiplinlerarası çalışma, problem çözme, karar verme, liderlik, ve sorumluluk alma becerilerine sahip olma
-İnşaat hukuku ve mevzuatını anlama
-Yönetim ve organizasyon ilkelerini benimseme
-Terminolojiye hakim bir profesyonel olarak proje ve yapım planlaması ve programı yapabilme
-Maliyetleri tahmin edebilme, planlayabilmek ve kontrol edebilme
-Süreyi tahmin edebilme, planlayabilme ve kontrol edebilme
-Yapımda kalite kavramına hakim, kalite yönetimini planlayabilme ve kontrol edebilme
-Farklı proje teslim yöntemlerine hakim olma ve proje katılımcıları arasındaki ilişkileri yönetebilme
-Yapım projeleri için ihale dosyası hazırlayabilme, teklif süreçlerini yürütebilme, yapım sözleşme ve şartnamelerini yönetebilme
-Uluslararası proje ve yapım sözleşmelerine ve iş yaptırma modellerine dair bilgi sahibi olma
-Ekipman, malzeme, işgücü gibi kaynakların yönetimini sağlayabilme
-Yapımda iş güvenliği risklerinin farkında olarak daha güvenli iş ortamları oluşturabilme
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
| Mükemmel |
AA |
4.00 |
| Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
| Çok iyi |
BA |
3.50 |
| İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
| İyi |
BB |
3.00 |
| Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
| Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
| Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
| Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
| Başarısız |
FF |
0.00 |
| Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
1. Proje ve Yapım Yönetimi Doktora Programı öğrencileri:
a. Doktora öğrenimi süresince en az 21 kredilik dersi başarıyla tamamlamalıdır.
b. Doktora öğrenimi süresince almak zorunda olduğu toplam kredinin en az %50'si öğrencinin kayıtlı olduğu Anabilim Dalına bağlı programların lisansüstü dersleri arasından almalıdır.
c. Doktora öğrenimi süresince almak zorunda olduğu toplam kredinin en az %30’unu İngilizce derslerden almalıdır.
2. Proje ve Yapım Yönetimi Doktora Programı öğrencilerinin doktoradan mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3.00 olması, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Doktora Ünvan : Doktora
Program İstihdam Olanakları
Türkiye’nin ulusal ve uluslararası alanda rekabet gücü gittikçe gelişen inşaat sektörünün yetişmiş nitelikli yapım yöneticilerine olan ihtiyacı gün geçtikçe artmaktadır. Yapım yönetimi alanının dünyadaki gelişmeler paralelinde ülkemizde de hızla geliştiği gözlemlenmektedir. Bu alanda oluşan nitelikli araştırmacı ve öğretim üyesi talebinin yanısıra sektörel paydaşlardan gelen ve giderek artan talebin karşılanması önem kazanmıştır.
Proje ve yapım yönetimi alanında doktora seviyesindeki yapım yöneticileri, yapım yönetimi bilgi alanlarından kapsam, maliyet, süre, kalite, iletişim, entegrasyon, insan kaynakları, tedarik, risk, iş sağlığı ve güvenliği, stratejik yönetim, finans, bilgi teknolojileri ve çevre yönetimi alanlarında, güncel ihtiyaçlar ve gelişmeler çerçevesinde ortaya çıkacak olan sorunlara sektörel anlamda katma değer yaratacak çalışmalar yapabilmektedir. Yapım projelerinin yönetimi konusunda doktora düzeyinde çalışmalar yapan yapım yöneticilerinin, hem akademik hem de sektörel yatırımlar kapsamında Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat sektörünün uluslararası alanda rekabet avantajı sağlaması adına önemli bir rol oynamaları öngörülmektedir.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri (Son Beş Yıl)
| Yıl | Mezun Sayısı |
| 2020 | 1 |
| 2021 | 4 |
| 2022 | 1 |
| 2023 | 5 |
| 2024 | 7 |
Program Çıktıları
PÇ1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme
PÇ2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme
PÇ3 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
PÇ4 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
PÇ5 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
PÇ6 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
PÇ7 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
PÇ8 Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme
PÇ9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
PÇ10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
PÇ11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme
PÇ12 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
PÇ13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
PÇ14 Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
PÇ15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme
PÇ16 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
5-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
2-Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15PÇ16 |
3-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15PÇ16 |
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
5-Alanıyla ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar, hayata geçirir ve uyarlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
6-Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı