Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kimya Anabilim Dalına bağlı Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Kimya Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Programın misyon ve vizyonu:
Misyon
Bilimsel çalışmalarını teknolojiye, üretime ve yüksek katma değerli ürünlere dönüştüren,
farklı süreçlerde sektörün karşılaştığı problemler için çözüm üreten, bilime katkıda bulunan,
öz güveni gelişmiş, yaratıcı, girişimci, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, yetkisini mesleki
ve etik kurallar çerçevesinde kullanan ve sorumluluğunu bilen ulusal ve uluslar arası düzeyde
üstün nitelikli yüksek kimyager ve doktor kimyager yetiştirmek
Vizyon
Çağdaş ve uluslararası kalitede yüksek lisans ve doktora eğitimi veren; bilimsel araştırma ve
uygulamalarla bilime ve teknolojiye katkı yapan; ürettiği bilgileri ülkenin ve insanlığın
hizmetine sunan; ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmış ve saygın bir birim olmaktır
Başlıca Araştırma Alanları
Bölümde Analitik, İnorganik, Organik, Fiziksel, Polimer Kimyası ve Teorik Kimya olmak üzere Kimyanın 6 farklı alanında araştırmalar yapılmaktadır. Ayrıca, disiplinler arası bilimsel programlara da katılımlar bulunmaktadır.
Temel Araştırma Konuları
Bölümümüzün öğretim üyeleri çok geniş bir alanda araştırma çalışmaları sürdürmektedir. Bakınız: http://www.kimya.itu.edu.tr/
Başarı Değerlendirmesi
Bakınız Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği: http://www.sis.itu.edu.tr/
Programın web sayfası için tıklayınız.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2024-2025 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 06.12.2024 09:00:00 - 03.02.2025 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 68 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 665, yeni sistem GRE Quantitative minimum 153 ). Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.4/4 (62.66/100) olmalıdır. Biyokimya, Çevre Bilimleri ve Mühendisliği, Çevre Mühendisliği, Gıda Mühendisliği, Kimya, Kimya Mühendisliği, Kimya Öğretmenliği, Kimya-Biyoloji Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Polimer Malzeme Mühendisliği, Polimer Bilimi ve Teknolojisi mezunları başvurabilir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 40
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 68 (old system GRE Quantitative minimum 665, new system GRE minimum 153 ). Undergraduate GPA must be minimum 2.4/4 (62.66/100). Graduation must be Biochemistry, Environmental Sciences and Engineering, Environmental Engineering, Food Engineering, Chemistry / Kimya, Chemical Engineering, Chemistry Teaching, Chemical-Biological Engineering, Material Science and Engineering, Materials Science and Nanotechnology Engineering, Materials Engineering, Polymer Materials Engineering, Polymer Science and Technology / Polimer Bilimi ve Teknolojisi.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 12
Yatay Geçiş Kontenjanı : 5
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Amaç
Öğrencileri Kimya alanında hem sanayi hem de akademik olarak en iyi şekilde yetiştirmektir. Kimya bölümüne girmek ve bu alanda çalışmak isteyen bir kimse fen bilimlerine ilgi duymalı, bilimsel çalışmalara meraklı olmalıdır.
Yüksek Lisans Programlarının amacı bireylere kimya ve ilgili disiplinlerde gelişmelere orijinal katkılarda bulunabilmek, bilimsel araştırmalarda lider olmak için gerekli olan kabiliyetleri sağlayacak ortam sağlamaktır.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
|
Harf Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ndeki koşullar uygulanmaktadır. Bakınız:http://www.sis.itu.edu.tr/
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Kimya lisans programları mezunları endüstrinin pek çok alanında ve bilimsel araştırma kurumlarında istihdam edilmektedirler. Örneğin:
Plastik, İlaç, Boya, Petrokimya, Metal, Tekstil, Seramik, Çimento, Deri, Deterjan ve Sabun, Gıda, Kozmetik, Cam, Çevre, Biyokimya alanlarında endüstri ve ARGE kurumları ve Bilimsel Araştırma Kurumları.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2013 | 49 |
2014 | 40 |
2015 | 24 |
2016 | 31 |
2017 | 26 |
2018 | 30 |
2019 | 26 |
2020 | 26 |
2021 | 34 |
2022 | 27 |
2023 | 18 |
Program Çıktıları
P.Ç.1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
P.Ç.2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
P.Ç.3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
P.Ç.4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek
yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
P.Ç.5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
P.Ç.6 Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
P.Ç.7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü
için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
P.Ç.8 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
P.Ç.9 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
P.Ç.10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek,
alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde
aktarabilme
P.Ç.11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı
iletişim kurabilmek
P.Ç.12 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 P.Ç.6 P.Ç.7 P.Ç.8 P.Ç.9 P.Ç.10 P.Ç.11 P.Ç.12 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı