Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Deniz Ulaştırma Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Deniz Ulaştırma Mühendisliği Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Deniz Ulaştırma Mühendisliği Doktora Programı, denizcilik sektörünün hızla gelişen teknik, yönetsel ve çevresel ihtiyaçlarına cevap verebilecek uzman mühendisler ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlayan disiplinler arası bir eğitim yapısına sahiptir. Program; mühendislik temelleri, deniz ulaştırma sistemleri, gemi operasyonları, emniyet, hukuk ve yönetim boyutlarını bir arada ele alan kapsamlı bir müfredat sunmaktadır.
Program kapsamında öğrenciler; mühendislik matematiği, deniz ulaştırma ekonomisi, gemilerde enerji yönetimi, denizcilikte risk yönetimi, emniyet mühendisliği, denizcilik mevzuatı, liman ve terminal yönetimi, deniz lojistiği ve araştırma yöntemleri gibi alanlarda ileri düzey bilgi edinmektedir. Ayrıca alternatif yakıtlar, çevre yönetimi, denizcilikte teknoloji ve yenilik, gemi bakım yönetimi ve denizcilik politikası gibi güncel ve stratejik konulara yönelik seçmeli dersler aracılığıyla uzmanlaşma imkânı sunulmaktadır .
Programın doktora düzeyindeki ders havuzu; optimizasyon teknikleri, gemi sistemlerinde termo-ekonomik analizler, deniz trafik mühendisliği, makine öğrenmesi uygulamaları, modelleme ve simülasyon, insan faktörleri, örgüt yönetimi ve arıza tespit modellemesi gibi ileri araştırma odaklı içeriklerden oluşmaktadır. Bu yapı sayesinde öğrenciler, akademik araştırma yapma, bilimsel yayın üretme ve sektörel problemlere yenilikçi çözümler geliştirme yetkinlikleri kazanmaktadır.
Program, teorik derslerin yanı sıra simülatör destekli eğitim, laboratuvar çalışmaları ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla, öğrencilerin hem akademik hem de mesleki yetkinliklerini güçlendirmektedir. Mezunlar; denizcilik işletmeleri, limanlar, lojistik firmaları, klas kuruluşları, kamu kurumları ve akademik kariyer alanlarında etkin roller üstlenebilecek donanıma sahip olmaktadır.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Deniz Ulaştırma Mühendisliği Doktora Programı aşağıdaki niteliklere sahip mezunlar yetiştirmeyi amaçlar:
1. Deniz ulaştırma sistemleri, gemi operasyonları, liman ve terminal yönetimi ile deniz lojistiği alanlarında ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip bireyler yetiştirmek.
2. Denizcilik sektöründeki karmaşık mühendislik problemlerini analiz edebilen, yenilikçi, sürdürülebilir ve emniyet odaklı çözümler geliştirebilen uzmanlar kazandırmak.
3. Bilimsel araştırma yapabilme, veri analizi gerçekleştirebilme, akademik yazım ve araştırma etiği konularında yetkin bireyler yetiştirmek.
4. Deniz emniyeti, risk yönetimi, çevre koruma ve ulusal/uluslararası mevzuat alanlarında uzmanlık kazandırmak.
5. Mühendislik, yönetim, hukuk ve çevre bilimlerini bütünleştirerek disiplinlerarası bakış açısı kazandırmak.
6. Modern mühendislik yazılımlarını, simülasyon teknolojilerini ve dijital sistemleri etkin şekilde kullanabilen mezunlar yetiştirmek.
7. Liderlik, ekip çalışması ve etkili iletişim becerileri gelişmiş, çok kültürlü ve çok disiplinli ortamlarda çalışabilecek bireyler kazandırmak.
8. Küresel karbonsuzlaşma hedefleriyle uyumlu, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarla denizcilik sektörüne katkı sağlayacak mezunlar yetiştirmek.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2025-2026 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 10.11.2025 09:00:00 - 16.01.2026 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 70 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 675, yeni sistem GRE Quantitative minimum 153 ). Lisans derecesi ile doktora programına başvuru yapacak olan adayların ise ALES Sayısal puanının 80 taban puanından az olmaması gerekmektedir. Minimum yüksek lisans mezuniyet not ortalaması 3.00/4 (76.66/100) olmalıdır. Lisanstan Doktoraya başvuru yapmak isteyenler için minimum lisans ortalaması 3.5/4 (88.33/100) olmalıdır. Açık Deniz Mühendisliği, Deniz Harp Okulu Mühendislik Bölümleri, Deniz Teknolojisi Mühendisliği, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği, Deniz Ulaştırma Mühendisliği, Deniz Ulaştırma ve İşletme Bölümü, Denizcilik Çalışmaları, Gemi İnşaatı Mühendisliği, Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği, Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği, Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği, Güverte Bölümü mezunları başvurabilir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 10
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 70 (old system GRE Quantitative minimum 675, new system GRE minimum 153 ). Applicants who will apply for PhD programs after their undergraduate level degree are required to have Numerical score minimum 80 from ALES. Graduate GPA must be minimum 3.00/4 (76.66/100). Minimum GPA from undergraduate to doctorate must be 3.5/4 (88.33/100). Graduation must be Offshore Engineering, Naval Academy Engineering Departments, Marine Technology Engineering, Maritime Transportation Management Engineering, Maritime Transportation Engineering, Department of Maritime Transportation and Management, Maritime Studies, Naval Architecture Engineering, Naval Architecture and Marine Engineering, Marine Engineering, Shipbuilding and Ocean Engineering, Deck Department.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 5
Yatay Geçiş Kontenjanı : 5
Tüm Dönemlere Ait Kontenjan ve Şartlar İçin Tıklayınız. Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları
Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Deniz Ulaştırma Mühendisliği Doktora Programı öğrenme ortamları Denizcilik Fakültesi kapsamındaki sınıflara ek olarak, fakülteye ait öğrenci, araştırma ve bilgisayar laboratuvarları, İTÜ lisanslı uzaktan eğitim yazılımları ve yazılımı İTÜ tarafından gerçekleştirilmiş olan Ninova e-öğrenim merkezidir. Öğrenci laboratuvarları ve Simülatör Merkezidir. Öğrenciler aynı zamanda öğretim üyeleri ve akranlarıyla gerçekleştirdikleri bire bir çalışmalarla da öğrenme sürecini ilerletirler.
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Misyon
Denizcilik alanında, üst düzey bilimsel yetkinliğe ve araştırma-geliştirme yetisine sahip, ulusal ve uluslararası düzeyde önde gelen, çevreye ve etik değerlere saygılı insan gücünü yetiştiren bir program olmak ve bunun sürekliliğini sağlamaktır. Üniversite-sektör işbirliğini en üst düzeyde tutabilmek ve disiplinlerarası araştırmaları geliştirilmek amacı ile araştırmalar yapmaktır.
Vizyon
Sürekli gelişmekte olan denizcilik sektörünün ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun, gelişen teknolojiye uyum sağlayacak ve bilimsel alanda araştırmaya yönelik yenilik (inovasyon) ve girişimcilik anlayışı kazanmış uzmanlık nitelikli bir lisanüstü program olmaktır. Bu amaç ile denizci akademisyenlerin yetiştirilmesinin yanı sıra üst düzey yöneticilerin de yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
| Mükemmel |
AA |
4.00 |
| Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
| Çok iyi |
BA |
3.50 |
| İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
| İyi |
BB |
3.00 |
| Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
| Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
| Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
| Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
| Başarısız |
FF |
0.00 |
| Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet için gerekli koşullar, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - Lisansüstü Yönetmelik ve Senato Esaslarıyla belirlenmiştir. İlgili belgelere https://lee.itu.edu.tr/belgeler adresinden ulaşılabilir.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Doktora Ünvan : Doktora
Program İstihdam Olanakları
Mezunların istihdam edilebileceği başlıca alanlar şunlardır:
- Gemi işletmeciliği ve armatörlük şirketlerinde operasyon, planlama ve filo yönetimi birimleri
- Liman işletmeleri, terminal yönetimleri ve serbest bölgelerde teknik ve idari pozisyonlar
- Deniz lojistiği, taşımacılık ve multimodal taşımacılık firmaları
- Klas kuruluşları ve denetim/uygunluk değerlendirme kuruluşları
- Denizcilik odaklı mühendislik, danışmanlık ve proje firmaları
- Sigorta, P&I kulüpleri ve deniz sigortacılığı alanında uzmanlık gerektiren birimler
- Ulusal ve uluslararası kamu kurumları (Ulaştırma Bakanlığı, liman başkanlıkları, denizcilik otoriteleri vb.)
- Gemi acenteleri, brokerlik ve çartering firmaları
- Deniz güvenliği, risk analizi ve emniyet yönetim sistemleri alanında faaliyet gösteren kuruluşlar
- Sürdürülebilirlik, çevre yönetimi ve dekarbonizasyon alanında çalışan kurum ve projeler
- Üniversiteler, araştırma merkezleri ve teknoloji geliştirme bölgelerinde akademik ve Ar-Ge pozisyonları
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri (Son Beş Yıl)
| Yıl | Mezun Sayısı |
| 2020 | 6 |
| 2021 | 6 |
| 2022 | 8 |
| 2023 | 15 |
| 2024 | 13 |
Program Çıktıları
PÇ1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, denizcilik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme
PÇ2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme
PÇ3 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
PÇ4 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
PÇ5 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
PÇ6 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
PÇ7 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
PÇ8 Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme
PÇ9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
PÇ10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
PÇ11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme
PÇ12 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
PÇ13 Bir yabancı dili ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
PÇ14 Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
PÇ15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme
PÇ16 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
| BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
| BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15PÇ16 |
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14PÇ15 PÇ16 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı