Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı İnsan Kaynakları Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans İkinci Öğretim Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Günümüzde orta ölçekli ve büyük ölçekli firmaların tamamında insan kaynaklarına yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Bu uygulamalardan bazıları işe alım, işten çıkış, ücret yönetimi, performans yönetimi, eğitim planlama ve yönetimi, kariyer
yönetimidir. Yürütülen bu faaliyetlerin organizasyona etkisi ve sonuçları ise ayrıca değerlendirilmesi gereken bir konudur. İnsan kaynakları çalışmalarının örgüte etkisinin incelenmesi ve buradan elde edilen sonuçlara göre yapılacak faaliyetlerin yeniden
planlanması ise derinlemesine bir uzmanlık gerektirmektedir. Aşağıdaki tabloda İnsan Kaynaklarında ölçümleme ve modelleme üzerine seçilen temel anahtar kelimelerle 2010 yılından bugüne yapılan makale çalışmalarının adetleri yer almaktadır. Bu tür çalışmaların incelenmesi, benzer çalışmaların yapılabilmesi için İnsan Kaynakları üzerine Lisans eğitiminden sonra Yüksek Lisans eğitiminin alınması gerekmektedir. Böylelikle programa katılan öğrenciler global ölçekte insan kaynakları ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek, insan kaynakları uygulamalarının sonuçlarını öngörerek uygulamaya alabilecek ve örgüt performansının arttırılması için insan kaynağına yönelik çalışmaları planlayabilecektir. Programın 2. Öğretimde açılmasının nedeni katılımcı profilinin daha çok aktif ve beyaz yakalı çalışan olmasıdır. Potansiyel öğrencilerin hem uygulama hem de teorik ilgilerini
geliştirmek ve tartışma ortamı sağlamak amacıyla 2. Öğretimde ve Uzaktan eğitim ile bu program tasarlanmıştır.
Bu programla beraber İTÜ bünyesinde “İnsan Kaynakları Yönetimi” konusunda araştırma/çalışma grubu oluşturulacak, bu alanda yenilikçi tez çalışmaları gerçekleştirilecek ve İTÜ’nün bu alanda söz sahibi olması sağlanacaktır. Ayrıca İnsan
Kaynaklarına yönelik İTÜ içerisinde yapılan çalışmalara da katkı sağlanabilecektir.
Tablo 1- İnsan Kaynakları Araştırma metrikleri
Anahtar Kelimeler Makale
Human Resources Measurement Metrics 18900 Adet
Human Resources Measurement Model 20400 Adet
Human Resources Measurement Application 20500 Adet
High-Performance Human Resource Practices 56100 Adet
Firm Performance Human Resource Practices 19100 Adet
Country Origin Human Resource Practices 18900 Adet
Programın web sayfası için tıklayınız.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2024-2025 Güz Dönemi (İkinci Başvuru)
Başvuru Tarihleri : 01.08.2024 09:00:00 - 22.08.2024 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Eşit Ağırlık Puanı minimum 75 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 700, yeni sistem GRE Quantitative minimum 155). Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.5/4 (65/100) olmalıdır. Kabul edilen programlar: Tüm lisans Programları. Bu programın öğretim dili Türkçe´dir. En az B1 seviyesinde Türkçe Yeterlilik Belgesine sahip olmak gereklidir (Yabancı uyruklu öğrenciler için). Öğretime başlanması için İngilizce şartı aranmamaktadır.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 19
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Equally Weighted must be minimum 75 (old system GRE Quantitative minimum 700, new system GRE minimum 155 ). Undergraduate GPA must be minimum 2.5/4 (65/100). Accepted Programs: All Undergraduate Programs. To have at least a B1 level Turkish Proficiency Certificate (For foreign national students). The teaching language method of this program is Turkish. English is not a requirement to start education.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 20
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Ücretleri
İngilizce Yeterlilik
Bu programın öğretim dili Türkçe'dir. Öğretime başlanması için İngilizce şartı aranmamaktadır.
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
* Ülkemiz ve Türki Cumhuriyetlerde yer alan büyük işletme ve KOBİ’lerin insan
kaynağının yönetilmesi konusunda uzman insan gücü ihtiyacını karşılamak
• Ülkemiz ve Türki Cumhuriyetlerde insan kaynağının çağdaş tekniklerle
yönetilmesi konularında farkındalık yaratarak, bu konularda ilgili işletmelerde
bulunan insan kaynakları birimlerine yol göstermek
• Bu alandaki temel bilgilerin iş süreçlerine aktarılmasını sağlayarak, ülkemizdeki
işletmelerin verimlilik artışı ile uluslararası rekabet avantajı elde etmesine katkı
sağlamak
• İnsan Kaynakları ile ilgili konularında üniversite-sanayi ortak projelerin
geliştirilmesine yardımcı olmak ve özel sektör ile işbirliğini güçlendirmek.
• TÜBİTAK öncelikli alanlara yetişmiş insanları yönlendirerek bu alanlarda hem
akademik katkı sağlamak hem de akademik insan yetiştirmek.
• Doktora düzeyine insanları hazırlayarak bu alanda bilime katkı yapacak yayın
yapmak.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
|
Harf Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin 3 yarıyılın her birinde en az 6 kredilik ders alması zorunludur. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3.00 olması, uygulamalı çalışmalarını tamamlamış olması gerekir. Toplam 10 dersin dördü, ders planlarında belirtilen zorunlu dersler olmalı; kalan altısı da seçmeli derslerden seçilmeli ve başarıyla tamamlanmış olmalıdır.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Tezsiz Yüksek Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Bu programı tamamlayan öğrencilerimiz Orta ve büyük ölçekli tüm firmalarda ve kamu kurumlarında İnsan Kaynakları alanında çalışabileceklerdir. Bununla birlikte İnsan Kaynakları çalışmalarının değerlendirilmesinde, yönlendirilmesi konularında çalışmalar yapabilecek ve insan kaynakları faaliyetlerine yön verebileceklerdir. Mezun olan öğrencilerimiz İnsan Kaynakları konusunda Yönetici adayıdırlar.
Mezun Sayısı
Mezun bulunmamaktadır.
Program Çıktıları
P.Ç.1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı İnsan
Kaynaklarına yönetimine yönelik bilgileri kullanabilme (beceri III); uzmanlık
düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (bilgi I); farklı disiplin alanlarından
gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri
IV)
P.Ç.2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama
becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik XVI); ve
disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi II)
P.Ç.3 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini
kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak
çözümleyebilme (beceri V) (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
VII); bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini
yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği IX); uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VI).
P.Ç.4 nsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda
liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği VIII);
sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile
inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik XI)
P.Ç.5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması
ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik XIV); strateji,
politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri
çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik XV).
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
2-Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
3-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
3-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
|
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı