Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Meteoroloji Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Atmosfer Bilimleri Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
İTÜ Meteoroloji Mühendisliği Anabilim Dalı Atmosfer Bilimleri Doktora Programına, Meteoroloji Mühendisliği, İklim Bilimi ve Meteoroloji Mühendisliği başta olmak üzere mühendislik ve fen bilimleri alanlarında yüksek lisans yapmış adaylar başvurabilmektedir.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Atmosfer Bilimleri Doktora Programı, mezunlarının aşağıdaki yetkinliklere sahip olmasını hedeflemektedir:
1. Bilimsel Araştırma ve Özgün Katkı: Mezunlar, atmosfer dinamiği, iklim değişikliği, hava kalitesi ve meteorolojik modelleme alanlarında özgün araştırmalar yapacak, bilimsel problemleri tanımlama ve çözüm geliştirme becerisine sahip olacaktır.
2. İleri Düzey Araştırma Yöntemleri ve Teknolojileri: Mezunlar, sayısal modelleme, veri asimilasyonu, uydu ve radar meteorolojisi, CBS, uzaktan algılama ve büyük veri analitiği araçlarını etkin kullanacaktır.
3. Disiplinler Arası İşbirliği: Mezunlar, fizik, matematik, mühendislik, çevre ve bilgisayar bilimleri gibi farklı alanlardan uzmanlarla işbirliği yaparak disiplinler arası projelere liderlik edecektir.
4. Akademik İletişim: Mezunlar, araştırma sonuçlarını hakemli dergilerde yayımlayacak, konferanslarda sunacak ve Türkçe ile İngilizce bilimsel raporlar yazacaktır.
5. Küresel Sorunlara Çözüm: Mezunlar, iklim değişikliği, hava kirliliği, su kaynakları, ekstrem hava olayları ve afet risk yönetimi konularında çözümler üreterek politika yapıcılara danışmanlık yapacaktır.
6. Etik Değerler: Mezunlar, araştırma etiğine uyacak, intihali önleyecek ve bilimsel bilgiyi toplum yararına kullanacaktır.
7. Sürekli Öğrenme: Mezunlar, atmosfer bilimlerindeki gelişmeleri takip edecek ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyecektir.
8. Kariyer Yetkinliği: Mezunlar, akademide, TÜBİTAK'ta, Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nde ve özel sektörde iklim hizmetleri, yenilenebilir enerji ve havacılık alanlarında kariyer yapacaktır.
9. Proje Yönetimi: Mezunlar, araştırma projelerini tasarlayıp yönetecek, ekiplere liderlik edecek ve fon kaynaklarını etkin kullanacaktır.
10. Uluslararası Ağ Oluşturma: Mezunlar, bilimsel topluluklarda aktif rol alacak, işbirliği ağları kuracak ve Türkiye'nin uluslararası görünürlüğünü artıracaktır.
Doktora mezunları, Türkiye'de ve uluslararası arenada atmosfer bilimlerinin önde gelen araştırmacıları olacaktır.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2025-2026 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 10.11.2025 09:00:00 - 16.01.2026 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 65 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 652, yeni sistem GRE Quantitative minimum 152 ). Lisans derecesi ile doktora programına başvuru yapacak olan adayların ise ALES Sayısal puanının 80 taban puanından az olmaması gerekmektedir. Minimum yüksek lisans mezuniyet not ortalaması 3.00/4 (76.66/100) olmalıdır. Lisanstan Doktoraya başvuru yapmak isteyenler için minimum lisans ortalaması 3.25/4 (82.5/100) olmalıdır. Tüm Mühendislikler, Aktüerya Bilimleri, Atmosfer Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Coğrafi Bilgi Teknolojileri, Çeviribilimi, Çevre Bilimleri ve Yönetimi, Elektronik Harp, Enerji Yönetimi, Fizik, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, Kimya, Kutup Bilimleri, Matematik, Uzay Bilimleri, Yer Sistem Bilimi mezunları başvurabilir. • Farklı disiplinlerden gelen öğrenciler bilimsel hazırlık sınıfını tamamlamakla yükümlüdürler. Atmosfer Bilimleri Yüksek Lisans ve Doktora Programı Bilimsel Hazırlık dersleri, lisans seviyesindeki derslerden alınması gereken en az 5 dersten oluşmaktadır. 1. Zorunlu ders havuzu: Atmosfer Bilimlerine Giriş, Atmosfer Dinamiği I, Atmosfer Dinamiği II, Hava Analizi ve Öngörüsü I, Hava Analizi ve Öngörüsü II 2. Seçmeli ders havuzu: Mevcut ders programındaki diğer zorunlu ve seçmeli tüm dersler. Açıklamalar: a. En az 4 ders zorunlu ders havuzundan seçilmelidir. b. En az 1 ders Seçmeli ders havuzundan seçilmelidir. c. Bilimsel hazırlık dersleri iki yarıyılda tamamlanabileceği gibi, bir yarıyılda da tamamlanabilir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 12
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 65 (old system GRE Quantitative minimum 652, new system GRE minimum 152 ). Applicants who will apply for PhD programs after their undergraduate level degree are required to have Numerical score minimum 80 from ALES. Graduate GPA must be minimum 3.00/4 (76.66/100). Minimum GPA from undergraduate to doctorate must be 3.25/4 (82.5/100). Graduation must be All Engineering, Actuarial Sciences, Atmospheric Sciences, Computer Sciences, Information Systems and Technologies, Geographical Information Technologies, Science of Translation, Environmental Science and Management, Electronic Warfare, Energy Management, Physical, Statistics, Statistics and Computer Science, Chemistry / Kimya, Polar Sciences, Mathematic, Astronautics Sciences, Earth System Science. • Students from different disciplines are required to complete the scientific preparatory class. Scientific preparation courses of Atmospheric Sciences Master´s and Doctorate Program consist of at least 5 courses that must be taken from undergraduate level courses. 1. Compulsory course pool: Introduction to Atmospheric Sciences, Atmospheric Dynamics I, Atmospheric Dynamics II, Weather Analysis and Forecasting I, Weather Analysis and Forecasting II 2. Elective course pool: All other compulsory and elective courses in the current curriculum. Descriptions: a. At least 4 courses must be selected from the compulsory course pool. b. At least 1 course must be selected in the Elective course pool. c. Scientific preparation courses can be completed in two or in one semester.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 4
Yatay Geçiş Kontenjanı : 1
Tüm Dönemlere Ait Kontenjan ve Şartlar İçin Tıklayınız. Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları
Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Atmosfer Bilimleri Doktora Programı, modern ve kapsamlı öğrenme ortamları sunarak araştırma ve eğitim faaliyetlerini desteklemektedir.
Fiziksel Altyapı: Program bünyesindeki dersliklerde teorik eğitimler verilirken, modern bilgisayar laboratuvarlarında sayısal modelleme, veri analizi ve simülasyon çalışmaları yürütülmektedir. Uzmanlaşmış laboratuvarlarda atmosfer fiziği, iklim dinamiği, hava kalitesi ve hidrometeoroloji konularında deneysel araştırmalar gerçekleştirilmektedir.
Gözlem ve Ölçüm Sistemleri: İTÜ kampüsündeki meteorolojik gözlem istasyonları ve otomatik hava gözlem sistemleri ile öğrenciler gerçek zamanlı veri toplama deneyimi kazanmaktadır. Uydu alıcı sistemleri ve radar verileri kullanılarak atmosferik süreçlerin izlenmesi ve analizi yapılmaktadır.
Hesaplama Merkezleri: Yüksek performanslı bilgisayar sistemleri ile atmosfer modelleme, iklim simülasyonları ve büyük veri analitiği çalışmaları gerçekleştirilmektedir. WRF, CMAQ, RegCM gibi modelleme yazılımları ve GIS tabanlı analiz araçları kullanılmaktadır.
Kütüphane ve Bilgi Kaynakları: İTÜ Mustafa İnan Kütüphanesi, geniş atmosfer bilimleri literatürü, elektronik dergi erişimi ve akademik veri tabanları sunmaktadır. Öğrenciler ulusal ve uluslararası yayınlara, tez arşivlerine ve teknik raporlara kolayca ulaşabilmektedir.
Araştırma ve Uygulama Ortamları: TÜBİTAK, Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile yürütülen işbirliği projeleri kapsamında öğrenciler gerçek araştırma deneyimi kazanmaktadır. Ulusal ve uluslararası araştırma ağları aracılığıyla farklı kurumlardaki laboratuvarlarda çalışma imkanı sağlanmaktadır.
Dijital Öğrenme Platformları: Çevrimiçi ders materyalleri, seminer kayıtları ve etkileşimli öğrenme modülleri eğitimi desteklemektedir. Uzaktan erişim ile araştırma verilerine ve yazılımlara kampüs dışından ulaşım mümkündür.
Bu kapsamlı öğrenme ortamları, doktora öğrencilerinin teorik bilgi ve pratik araştırma becerileri kazanarak nitelikli bilim insanı olmalarını sağlamaktadır.
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Atmosfer Bilimleri Doktora Programı, mezunlarının aşağıdaki yetkinliklere sahip olmasını hedeflemektedir:
1. Bilimsel Araştırma ve Özgün Katkı: Mezunlar, atmosfer dinamiği, iklim değişikliği, hava kalitesi ve meteorolojik modelleme konularında uzmanlıkla atmosfer bilimlerinde özgün araştırmalar yürütecektir.
2. İleri Düzey Araştırma Yöntemleri ve Teknolojileri: Mezunlar, araştırmalarında sayısal modelleme, veri asimilasyonu, uydu meteorolojisi, CBS, uzaktan algılama ve büyük veri analitiği araçlarını etkin şekilde kullanacaktır.
3. Disiplinler Arası İşbirliği: Mezunlar, fizik, matematik, mühendislik, çevre ve bilgisayar bilimleri alanlarındaki uzmanlarla işbirliği yaparak disiplinler arası projelere liderlik edecektir.
4. Akademik İletişim: Mezunlar, hakemli dergilerde yayın yapacak, konferanslarda sunum yapacak ve Türkçe ve İngilizce bilimsel raporlar yazacaktır.
5. Küresel Sorunlara Çözüm: Mezunlar, iklim değişikliği, hava kirliliği, su kaynakları, ekstrem hava olayları ve afet risk yönetimi konularında çözümler üreterek politika yapıcılara danışmanlık ve karar destek sistemleri geliştirecektir.
6. Etik Değerler: Mezunlar, araştırma etiğine uyacak, intihali önleyecek ve bilimsel bilgiyi toplum yararına kullanacaktır.
7. Sürekli Öğrenme: Mezunlar, atmosfer bilimlerindeki gelişmeleri takip edecek ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyecektir.
8. Kariyer Yetkinliği: Mezunlar, akademide, TÜBİTAK'ta, Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nde ve özel sektörde iklim hizmetleri, yenilenebilir enerji ve havacılık alanlarında kariyer yapacaktır.
9. Proje Yönetimi: Mezunlar, araştırma projelerini tasarlayıp yönetecek, ekiplere liderlik edecek ve fon kaynaklarını etkin kullanacaktır.
10. Uluslararası Ağ Oluşturma: Mezunlar, bilimsel topluluklarda aktif rol alacak, işbirliği ağları kuracak ve Türkiye'nin atmosfer bilimlerindeki uluslararası görünürlüğünü artıracaktır.
Doktora mezunları, Türkiye'de ve uluslararası arenada atmosfer bilimlerinin önde gelen araştırmacıları olacaktır.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
| Mükemmel |
AA |
4.00 |
| Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
| Çok iyi |
BA |
3.50 |
| İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
| İyi |
BB |
3.00 |
| Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
| Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
| Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
| Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
| Başarısız |
FF |
0.00 |
| Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Doktora öğrencileri çalışma alanlarına yönelik seçime bağlı 24 kredilik dersi başarı ile tamamlamalıdır. Yeterlilik sınavı ve doktora tezini başarı ile tamamlamaları durumunda doktora derecesine sahip olurlar.
Doktora tezinin teslimi için; tezden üretilen en az bir makalenin, uluslararası indeksli ve hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayınlanmak üzere kabul edilmiş olması şartı aranır.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Doktora Ünvan : Doktora
Program İstihdam Olanakları
İTÜ Atmosfer Bilimleri Doktora Programı, mezunlarına ulusal ve uluslararası ölçekte geniş kariyer olanakları sunar. Programdan mezun olan uzmanlar; iklim, hava tahmini, afet risk azaltma, enerji, çevre ve havacılık başta olmak üzere birçok alanda görev alabilmektedir:
*Meteoroloji Genel Müdürlüğü (hava tahmini, iklim analizi, erken uyarı sistemleri)
*Devlet Su İşleri (hidroloji, taşkın tahmini ve havza yönetimi)
*Tarım ve Orman Bakanlığı (kuraklık izleme, tarımsal meteoroloji, yangın meteorolojisi)
*AFAD ve İl Afet Yönetim Merkezleri (afet risk yönetimi ve erken uyarı sistemleri)
*Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı (iklim değişikliği ve uyum politikaları)
*Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü (rüzgâr ve güneş enerjisi potansiyel haritaları)
*Devlet Hava Meydanları İşletmesi ve Türk Hava Yolları (havacılık meteorolojisi)
*Seyir, Hidrografi ve Oşinografi Dairesi (deniz ve kıyı meteorolojisi)
*Belediyelerin İklim Değişikliği ve Çevre Müdürlükleri (yerel iklim stratejileri)
*Enerji şirketleri (rüzgâr, güneş ve hidroelektrik enerji projeleri)
*Sigorta ve reasürans şirketleri (afet risk analizi, TARSİM projeleri)
*Televizyon kanalları ve medya kurumları (meteoroloji uzmanlığı ve yayıncılık)
*Çevre danışmanlık firmaları (hava kirliliği modellemesi, ÇED çalışmaları)
*Savunma sanayi kuruluşları (operasyonel meteoroloji ve modelleme)
*Liman işletmeleri ve denizcilik şirketleri (marine meteorology)
*Yapay zekâ ve veri bilimi şirketleri (iklim ve hava veri analitiği)
*Ar-Ge merkezleri ve araştırma enstitüleri (TÜBİTAK projeleri dahil)
*Uluslararası kuruluşlar (WMO, UNEP, UNDP, Dünya Bankası projeleri)
*Üniversiteler (akademik kariyer ve araştırma)
Bu program mezunları, atmosfer bilimi bilgilerini veri analitiği, matematiksel modelleme ve iklim risk yönetimi gibi alanlara uyarlayabilen donanımlı uzmanlar olarak tercih edilmektedir.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri (Son Beş Yıl)
| Yıl | Mezun Sayısı |
| 2020 | 2 |
| 2021 | 2 |
| 2022 | 5 |
| 2023 | 2 |
| 2024 | 5 |
Program Çıktıları
PÇ1 i. Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki en son gelişmeler dahil olarak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirip, derinleştirerek, alanına yenilik getirecek özgün tanımlar oluşturup, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme (Bilgi).
PÇ2 ii. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip, kullanarak, alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu bağımsız olarak araştırıp, kavrayarak tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme, sonuçlandırabilme, yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapıp, alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma (Beceri).
PÇ3 iii. Alanında kazanmış olduğu bilgi ve becerileri kullanarak özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirip alanındaki ilerlemeye katkıda bulunarak, en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve SCI/SCI Expanded/EI tipi uluslararası hakemli dergilerde yayına kabul ettirerek veya yayınlatarak veya özgün bir yapıt üretip, yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
PÇ4 iv. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme (Bağımsız Çalışabilme, Sorumluluk Alabilme ve Öğrenme Yetkinliği).
PÇ5 v. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
PÇ6 vi. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurup, uluslararası platformlarda, uzmanlık alanında çalışanlarla alanındaki konuların tartışabilme, özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
PÇ7 vii. Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip edip, bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktararak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunma, alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp, işlevsel etkileşim kurabilme ve karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
|
| BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
| BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 |
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı